Little girl Big dream

De week van Roadrip met Domi

Vrijdag

Op stage zeiden ze dat we beter de auto zo snel mogelijk op konden halen ivm files. Dus zijn we zo snel mogelijk de auto gaan halen. Op de terugweg liet Domi mij al meteen een stukje rijden. Ging best goed. We hebben snel onze spullen gepakt en zijn weer weg gegaan. Daarna even wat boodschappen gedaan, gegeten bij de KFC en onze roadtrip kon beginnen. Het was al donker dus er we konden niet echt genieten van het uitzicht. In ons hotel aangekomen, hebben we plannen gemaakt voor zaterdag en daarna lekker Friends gekeken.

Zaterdag

Toen we zaterdagmorgen ons hotel uitliepen, kwamen we meteen terecht op de plaatselijke markt. Natuurlijk even een rondje gelopen, we kwamen nog een Nederlandse vrouwe tegen die stroopwafels verkocht. Zelf hebben we een heerlijk knoflookbrood gekocht.

Onze eerste stop van de dag was Hot water beach. Wij zijn uitgestapt en hebben even een kijkje genomen. Het water was niet warm, daarvoor moet je een kuil graven op het strand maar daar waren te lui voor. Dus nadat we een stukje van het knoflookbrood gegeten en foto's hebben gemaakt, heb ik ons naar de volgende stop gereden: Cathedral Cove. Dit is echt een super mooi strandje, dat gescheiden wordt door een hele grote rotsboog (zie foto's als het niet duidelijk is). Na de wandeling van de parkeerplaats naar het strand hebben we gewoon even rondgelopen op het strand, gegeten, foto's gemaakt. Proberen in een boom te klimmen. En toen zijn we weer naar terug gegaan naar de auto.

We waren al om 3 uur in Coromendal, dus nadat we een slaapplek hadden geregeld zijn we weer in de auto gestapt. We wilden naar een of ander waterpark, maar dat bleek 20 dollar te zijn en dat hadden we er niet voorover. Dus hebben we nog een beetje sightseeing in de auto gedaan.

's Avonds hebben we lekker gegeten in Coromendal er was niet veel te beleven in Coromendal, dus zijn we na een klein rondje lopen weer terug gegaan naar het hotel.

Zondag

Zondag stond er een flinke autorit op de planning, Coromendal naar Rotorua. We hadden geen radio-ontvangst, dus hebben we keihard meegezongen met liedjes die ik op mijn telefoon had staan. In Rotorua aangekomen, hebben we een hotel geregeld en zijn we even gaan rijden. Al de Maori dingen waren nogal duur, dus die hebben we niet gedaan. Maar rondrijden was ook al leuk/apart. We zijn uitgestapt bij het meer en daar hangt inderdaad een raar geurtje.
Daarna hebben we een beetje door de winkeltjes gelopen en we hebben een cassettebandje (van T-spoon: sex on the beach) gekocht voor in de auto, omdat de radio het niet deed.

Nadat we bij een turk gegeten hadden zijn we naar de Poleynisian Spa gegaan. Super relax. Het was gewoon buiten, dus wanneer je niet in het water zat was het best koud. Vanuit 1 bad keek je zelfs uit op het meer, super mooi.

Maandag

De mevrouw van ons hotel had ons een kortingsbon gegeven voor Wai-O-Tapu Thermal Wonderland. Dit is een park waar allemaal vulkanische dingen zijn te zien. We begonnen met een geiser, er werd een soort zeep ingedaan en na een aantal minuten begon de geiser te spuiten. Leuk om een keertje gezien te hebben. Daarna hebben we een rondje door het park gelopen. Echt aparte kleuren en dingen zie je hier. Het was wel interessant om te zien. Als laatste zijn we nog naar een modderpoel gegaan die aan het bubbelen was. Echt grappig, want zoiets zie je normaal alleen in horrorfilms, maar ze bestaan dus blijkbaar wel echt.

Nadat we het park gezien hadden zijn we naar Taupo gereden. Een leuk stadje aan een groot meer. Nadat we geluncht hadden bij de KFC, zijn we naar de Huka Falls gereden. Ik dacht dat het een waterval was, maar het was meer een stroomversnelling. Maar het was nog steeds mooi om te zien, het water was zo blauw.

Na nog even in Taupo rondgelopen te hebben, was het toch tijd om weer naar Rotorua te rijden. Daar hebben we ook nog eventjes in de winkeltjes gekeken en zijn we via de drive thru van de KFC naar ons hotel gegaan.

Dinsdag

Mijn verjaardag: WOEHOE! Domi had een cado'tje, dus ik voelde me al meteen jarig. Daarna hebben we onze koffers ingepakt, beetje jammer dat we de rose en de malibu in de koelkast lieten staan.

Toen we op de heenweg Rotorua inreden, zagen we al dat je kon zorben (in een plastic bal een heuvel af rennen). Het was er nog niet van gekomen omdat te doen, mede door te weinig tijd en het niet zo mooie weer. Maar op mijn verjaardag was er een strak blauwe lucht, dus we konden er echt niet meer om heen. En wat ben ik blij dat we het gedaan hebben. Het was zo leuk, het is eigenlijk de bedoeling dat je probeert te lopen, maar ik was na 1 seconde al gevallen. Domi en ik zaten samen in 1 bal en we hebben de hele weg gelachen. Op een gegeven moment wist ik echt niet meer, waar boven en onder was, dat was wel even eng, maar ik had het ook weer snel genoeg gevonden.

Nadat we weer veilig uit de bal waren, hebben we mijn jarigheid nog even gebruikt om een beetje af te dingen voor de foto's en filmpjes.

En toen moesten we de hele rit van Rotorua naar Auckland nog doen, maar gelukkig hadden we ons cassettebandje.

In Hamilton (derde grootste stad van Nieuw Zeeland) hebben we nog even geluncht (Burger King). Voordat we naar huis gingen, hebben we nog even de mail en facebook gecheckt in de bieb.

Thuis was er een kaartje (dankjewel lieve peettante) echt super lief. En Domi had ook nog een verrassing: een pakje van thuis, met 2 lieve kaartjes en cado'tjes :D. Ik heb het nog super naar mijn zin, maar ik heb er ook heel erg veel zin in om jullie weer allemaal te knuffelen.

's Avonds zijn we uit eten gegaan bij Chand (Indisch). Daar heb ik nog een cado'tje gekregen van iemand die ik nog maar 2 keer heb gezien, echt super lief.

We wilden eigenlijk nog uitgaan, maar uiteindelijk zijn we bij iemand thuis gebleven en hebben we Fifa gespeeld en singstar gedaan, echt super grappig. En een beetje op tijd naar huis, want uiteindelijk waren Domi en ik toch best moe van al dat rijden enzo.

Woensdag

We hadden tot 5 uur de auto, dus zijn we naar Piha gereden. Onderweg werden we gestopt door de politie voor een alcohol controle en dan is je naam uitspreken ineens best moeilijk hè Domi?! :P Piha is een mooi strand, maar je kan er niet zwemmen omdat de stroming veel te sterk is. Eerst zijn we naar een waterval gelopen, dit keer was het wel een echte waterval. Wat grappig is, is dat we de mooie bossen al voor lief nemen. In het begin vonden we het zo speciaal dat het zo groen was en zo'n mooie bomen. Maar nu is het bijna normaal voor ons, maar het blijft mooi hoor!

Daarna zijn we naar het strand gegaan, het is een zwartzandstrand. We wilden een foto maken met de zelfontspanner, maar dit is niet helemaal gelukt omdat een hond (wolf) ons aan het bedreigen was. Hij wilde spelen en bleef maar stokjes voor onze voeten leggen, maar wij moesten er niks van hebben. En toen hij begon te blaffen vonden we het helemaal niet meer leuk. Gelukkig hadden we uiteindelijk een plan gevonden om van de hond af te komen. Ik ben gewoon het strand opgelopen, de hond in tweestrijd ga ik nu haar volgen of blijf ik bij Dominique. Uiteindelijk kwam hij mijn kant op. Maar ik was ondertussen al bij een ander groepje toeristen en die waren blijkbaar veel leuker, dus ging de hond daarheen en waren wij verlost. Dogattack overleefd :D

Eindelijk tijd om wat foto's te maken en toen moesten we weer terug.

's Avonds hebben Domi en ik echt voor de laatste keer getraind. En het was een super goede training. We hebben afgesproken dat een aantal meisjes vrijdagavond nog langskomen. Voor diegene die we niet meer zouden zien, hebben we heel hard geknuffeld. Voetbal heeft het hier echt zo leuk gemaakt!

Ik sliep op een geleende matras en die moest ik vorige week teruggeven. Dus Domi en ik eindigen zoals we hier in Nieuw Zeeland begonnen zijn. Samen slapen op Domi's tweepersoonsluchtbed.

Donderdag

Het is echt heel koud 's nachts, ik slaap in een slaapzak en dan nog onder twee dekens. Beetje jammer dat Domi die twee dekens de hele tijd van me aftrekt.

's Avonds hadden Domi en Kyra een verrassing voor mijn verjaardag. Eerst gingen we bij Kyra eten en we moesten om 9 uur in de stad zijn voor een BIG NIGHT OUT: kroegentocht naar 6 verschillende kroegen + elke keer gratis drankje + gratis eten + kans op grote prijzen. Beetje jammer dat er alleen niemand in de stad was, maar niet getreurd, zaterdag gaan we het gewoon nog een keer proberen.

Dan maar een beetje brak naar Fiji.

Vrijdag

Ik zit nu in de bieb (internet). Net te horen gekregen dat ik een GO heb voor mijn scriptie, dus ik mag gaan verdedigen :D.

We gaan nu eventjes alles regelen voor Fiji en dan is het zo ver. Nog even bijkleuren op een van de mooiste stranden van de wereld en dan kom ik na bijna een half jaar weer naar huis!

Xjes

Reacties

Reacties

Toos

Wat een goed nieuws van de scriptie! We wensen je heel veel plezier op Fiji en misscjien is er toch nog wel een internetcafe zodat we nog een keer wat horen...

Peettante.

Wat mooi dat je scriptie is goedgekeurd.
En wat een heerlijk vooruitzicht: een van de mooiste stranden!!! Geniet er maar lekker van.
En als je dan thuiskomt dan gaan we lekker snel een keer pannenkoeken eten in de Turfhoeve. Ik heb de mijne al uitgezocht! (Maar hij wordt nog niet gebakken).

Groetjes,
Annemie.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!