Little girl Big dream

Missen?

Oke, ik ben nu bijna een half jaar van huis weg geweest, dat betekent dus ook dat ik een hoop nieuwe dingen ben tegen gekomen. In dit verhaaltje kunnen jullie lezen wat ik nu wel ga missen en wat ik niet ga missen.

Wel

  • De vriendelijke mensen, die je nog liever een lift geven dan je vertellen waar je heen moet lopen.
  • Wanneer je de heuvels op gefietst mag je lekker omlaag, dat ga ik wel missen.
  • Hoe mooi het hier (zelfs in Auckland) is.
  • Dat mensen hier echt voor hun mooie land zorgen, ondanks dat je bijna geen prullenbakken ziet ligt er niks op straat.
  • De sushi, I love the sushi (alleen die met de kip natuurlijk)!
  • Mijn chocobar ijsje, echt een super lekker ijsje (en nog relatief goedkoop ook).
  • Mijn chille werk, waar ik gewoon ijs mocht eten tot ik er bij neer viel en waar ik echt de lekkerste hot chocolats kan maken. Dus ik ga de melk opklopper misschien nog wel het hardste missen.
  • Het voetballen (maar daar kan aan gewerkt worden als ik weer terug kom in Nederland), maar ook het team en de trainers waren super!
  • De sportgerichte mentaliteit van de kindjes, je hoort hier een stuk minder dat kinderen geen zin hebben in de gymles dan in Nederland.
  • Surfen.
  • Aan de zee, of heel dicht bij de zee wonen.
  • Door de heuvels kun je ook heel ver kijken, dat ga ik ook missen.
  • De skyline van Auckland.
  • De theepotten van Cassette 9.
  • Met Domi op de bank hangen, dus Domi je moet heel vaak langs komen in Tilburg, dan kom ik langs in Rooy! (weet ik meteen of je mijn verhaaltjes wel echt leest, want als je hier niks over zegt dan lees je ze dus niet).
  • Alle parken, zelfs het kleinste park is mooier dan de parken in Nederland.
  • Al het groen en de ruimte.

Niet

  • De heuvels elke dag op fietsen.
  • De schooluniformen, afschaffen die dingen!
  • De manier van gymles geven, ik vind theorielessen prima, maar verder mogen de docenten hier wel een stuk strenger zijn. Er is gewoon tegen me gezegd dat slecht gedrag getolereerd wordt vrijdag het laatste uur, dat gaat er bij mij dus echt niet in. (dan maar alle kinderen om laten kleden en de rest van de les stil op een bank laten zitten)
  • De prijzen, stomme dure prijzen, die vind ik echt niet erg om achter te laten.
  • Mijn stomme huisgenoten. (behalve Domi)
  • Verplicht met een helm fietsen, je kan nooit je haar leuk doen want je moet toch een helm op.
  • Het minder goede openbaar vervoer, ik weet dat het veel moeilijker is voor zo'n groot land, maar zonder auto kun je hier niet zo makkelijk betaalbaar reizen.
  • Het stomme postsysteem, als je een platte sleutelhanger in een brief wilt versturen moet dit eigenlijk als pakket verstuurd worden, dat is kei duur. Dus ik doe gewoon lekker illegaal en geef niet aan dat er iets in mijn brieven zit.
  • De stomme strenge controles op het vliegveld en het papiertje dat je in het vliegtuig moet invullen anders kom je niet door de douane heen.
  • Cricket en netball (saai).
  • De geur van Rotorua.
  • De kou en de slecht geïsoleerde huizen, zelfs als je in een slaapzak onder twee dekens slaapt kan het nog koud zijn.
  • Stomme huisbaas die zonder overleg internet af laat sluiten.

Reacties

Reacties

Peettante.

Wat gaat de peettante missen:
- je wekelijksr varhaaltjes, foto's en filmpjes.

Wat gaat ze niet missen:
- dat je zover weg bent. Nu komt die pannenkoek samen eindelijk in beeld.

Fijne vakantie en goede reis,
Annemie.

pauline

Ik vind het leuk dat je zo vaak reageert!!! tot snel!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!