Little girl Big dream

De week van lekker Japans eten en 2 assists

Zaterdag

Zaterdagmorgen heb ik met Tjeerd geskypt, ben er nog niet veel wijzer van geworden maar voor nu knaagt het weer even niet aan me, dus dat is goed :D

's Middags heb ik een poging gedaan om aan mijn PO te werken, maar dit schoot niet echt op.

's Avonds zijn we met Su en Cici (teamgenootjes) en een paar vrienden van hun naar Takapuna gegaan. Daar heb ik voor de eerste keer Japans gegeten (als je al die keren sushi niet mee telt). Het was echt super lekker, ik heb natuurlijk wel gewoon met bestek gegeten ipv met stokjes, want dat is gewoon niet voor mij weg gelegd.

Daarna zijn we nog wat gaan drinken bij Mac's Bar het was echt heel gezellig en warm, want we zaten naast de openhaard (daarom zijn mijn wangetjes ook zo rood op de foto).

Het is wel jammer, we beginnen ons nu net een beetje te settelen en vrienden te maken (met teamgenootjes) en nu moeten we alweer bijna gaan. Maar ik ga er zeker nog het beste van maken en ik heb nog heel veel leuke dingen om naar uit te kijken, jammer dat ik ook nog 2 weken naar stage moet, eigenlijk heb ik daar helemaal geen tijd voor.

Zondag

Zondagmorgen hadden we weer een wedstrijd, ik word steeds beter en ik kom steeds dichter bij de goal. Ik heb 2 assists gegeven! Dit team stond wel onderaan aan de poule, maar ik kwam echt heel makkelijk voorbij iedereen en dan stond ik een keer voor de goal. Dit was nog niet zo vaak voorgekomen tijdens de vorige wedstrijden. Dus nu weet ik dat ik voor de goal kan komen, volgende week hebben we onze laatste wedstrijd alweer en dan wil ik scoren. Dus jullie mogen zaterdagavond allemaal voor mij gaan duimen en dan hoop ik dat ik scoor. Als we die wedstrijd winnen staan we trouwens bovenaan, dus dat is een mooi moment om weg te gaan, altijd op je hoogste punt stoppen.


Na mijn eigen wedstrijd (en de pizza) heb ik nog 2 andere wedstrijden gekeken op de club en toen ben ik naar huis gegaan.

En toen werd ik om 6 uur (8 uur 's morgens Nederlandse tijd) door Anne geskypt. We hadden afgesproken om mama te verassen op Moederdag. Dus ze wist niet dat ik er ook bij zou zijn op Moederdag en dat was echt super leuk. En mijn cado'tje is volgens mij ook heel mooi geworden. Ik wist alleen niet dat het zo groot was en vooral die doos. Sorry Anne!

Maandag

Maandag heb ik mijn eerste echt kiwi (fruit) gegeten in Kiwi-land. Verder is er op stage niet zoveel bijzonders gebeurd.
Na school was er een staffmeeting en toen die afgelopen was regende het zo hard dat onze stagebegeleider voorstelde om ons naar huis te brengen. Maar Domi en ik hadden een beter idee, als Arie (stagebegeleider ons af zou zetten in Birkenhead, dan konden we lekker bij Indique gaan eten.
Indique is een (goedkoop) Indisch restaurant. Domi heeft hier al 2 keer gegeten, dus ze kenden haar al van gezicht. We hebben ZOOOOO lekker gegeten echt niet lekker. En dat voor maar 10 euro :D Waarschijnlijk gaan we er nog wel een keer eten.
Het was zelfs zo lekker dat we vroegen hoe je de kaas-knoflook Naan moest maken, dus voordat we naar huis gingen, hebben we eerst nog boodschappen gedaan.
Een beetje jammer alleen dat toen we thuis kwamen internet het niet deed en ik dus op de gok maar iets moest proberen. Wonder boven wonder was mijn allereerste (receptloze) Naan nog niet eens zo slecht. Hij had wel wat meer zout en kaas mogen hebben, maar hij smaakte toch best redelijk.

Dinsdag

Dinsdag had Domi op school opgezocht hoe je Naan moest maken, blijkbaar moet het deeg 3 uur rusten, dus toen we thuis kwamen meteen het deeg gemaakt en toen laten rusten. Oh ja en ik heb mijn bureau verkocht voor 6 dollar. Jeej...
De eerste had Naan te weinig zout, beetje jammer dat we een beetje te enthousiast met de zout aan de slag waren gegaan, de tweede Naan was een beetje te zout. Maar nog steeds smaakte hij best wel ok.

Woensdag

Het is de hele week (maandag en dinsdag) al shit weer: regen, wind, KOUD. Ik ben blij dat ik mijn winterjas mee heb.
Woensdag bereide ik me op het ergste voor: skisokken, trainingsbroek, thermo-shirt, gewoon shirt, trui, sjaal en winterjas. Ik moest namelijk mee om een klas te gaan begeleiden met SCUBA-diven. Ik was heel blij toen ik te horen kreeg dat ik zelf niet het water in hoefde, maar dit betekende dus wel dat ik 5 uur buiten moest zitten, in de kou. En al die lagen die ik aan had waren niet overdreven. Maar ja, wel weer een dagje geen stage dus zo erg was het ook weer niet. (Nu we tegen het einde aan lopen (na deze week nog 1 week stage) wordt stage steeds minder leuk, ik heb er gewoon niet zoveel zin meer in. Er staan nog hele leuke dingen op de planning, waar ik het liefste meteen aan zou beginnen. En ik heb het stage lopen onderhand ook wel een beetje gezien, ik weet dat ik nog wel veel moet leren op het gebied van lesgeven, maar ik wil mijn eigen klassen, ik wil mijn eigen regels.)

's Avonds weer getraind, het was echt een flut training, we konden niet op de normale velden dus moesten we op kunstgras tennisvelden, de eerste helft van de training deden we voetbal-volley, hier kon ik niet aan mee doen omdat ik last had van mijn hamstring, maar het was ook helemaal niet leuk. Dus ik heb zelf een beetje met een bal gespeeld, hier heb ik meer van geleerd dan van de training.
Daarna gingen we 11 tegen 11 spelen op een veel te klein veld, hier was ook niet zoveel aan dus.
Met nog steeds geen internet en geen tv meer thuis hadden Domi en ik besloten om maar wat langer in de kantine te blijven hangen na training en dat was ook nog heel erg gezellig!

Donderdag

Op stage heb ik geprobeerd om Dubble Dutch touwtje te springen, het was echt een super leuke les, wel jammer dat die kinderen het wel konden en ik niet. Achja, misschien ligt mijn meisjes/touwtjespring-tijd wel te ver achter me. Maar het was zeker leuk om te doen en iedereen (ook de jongens) vond het leuk om te proberen.

Vorige week kwam ik erachter dat ik best wel brede schouders had gekregen. Ik had al moeite met bepaalde vesten/shirtjes, die gingen niet meer zo lekker over mijn bovenarmen enzo heen. En ik weet dat ik ben aangekomen, maar ik vond m'n schouders wel een beetje een rare plek om aan te komen. Maar na vanmiddag weet ik denk ik wel waarom ik zo breed ben, ik heb heel vaak op de terugweg van stage naar huis boodschappen meegenomen. En alle zware dingen gingen in de rugzak en vanmiddag dus ook: 1 fles 7-up, 1 fles cola light en 1 fles melk, dat weegt nogal wat en het zou me niet verbazen als mijn trapezius (ook een spier) ook wat sterker is geworden.

Toen ik thuis was heb ik weer een enorme arretjescake gemaakt, morgen hebben we een feestje met de voetbalmeisjes en die vonden de arretjescake de vorige keer zo lekker. Sommige meiden waren woensdag zelfs aan het dreigen om niet te komen als er geen arretjescake was. Daarna meteen gekookt en toen aan mijn scriptie gewerkt, want aankomende woensdag is er weer een deadline.

Vrijdag

Op dit moment is er nog niet heel veel gebeurd, ik heb me net kapot verveeld tijdens een les. Er werd namelijk een toets afgenomen, hier doen ze aan toetsen voor gym. Maarja, ik heb maar wat in mijn agenda zitten tekenen, voelde bijna alsof ik zelf weer op de middelbare zat :P
Dadelijk krijgen we een heerlijke morning tea van een andere stagairde die vandaag voor het laatst is. Ik kijk er al naar uit!

Tot volgende week!

Xjes

Reacties

Reacties

Peettante.

Ha meissie.
Nogmaals: dank je wel voor je lieve brief. Dat is toch wat anders als contact via mail, skype of weblog. Nu komt jouw verjaardag in zicht. Zo ver weg van thuis. Toch wel een beetje vreemd.
En die rode wangetjes; komen die niet van de Japanse Sake (rijstwijn) die je bij de maaltijd gedronken hebt. Van alcoholische drankjes krijg je nl. ook rode wangetjes.
Ik zal voor je duimen tijdens je voetbalwedstrijd zodat jij misschien wel 2x kan scoren.
Heel veel plezier de komende week!
Groetjes,
Annemie.

Toos

De laatste week in Beach Haven breekt aan, een week van overal afscheid nemen. En ook nog even hard werken om de deadline te halen. Wij proberen er hier ook ons aandeel in te doen. Jammer dat het in huis zo loopt, maar tel de dagen maar af en verheug je op wat er dan nog komen gaat. We houden contact via de mail.
Liefs, Mam

Melanie

Hey meid!
Ach nog een weekje stage, en dan nog lekker leuke dingen doen.
Die laatste week zal vast ook weer voorbij vliegen!
Geniet er nog even lekker van daar
en ik zie je denk ik in NL met de demo
want ik kom natuurlijk wel kijken :)
xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!