Little girl Big dream

De week Fiji en HOME SWEET HOME

Vrijdag

Vrijdagavond hebben we nog gamenight gehad met meisjes van het voetballen. Af en toe liepen de emoties hoog op met met Pictionary en Cranium (party & co).

Zaterdag

Dag van het inpakken, ik heb veel te veel spullen dus dat wordt nog wat. 's Avonds zouden we weer uitgaan omdat het donderdag mislukt was. En het was gezellig, alleen Domi en ik wilde toch een beetje op tijd naar huis omdat we de dag erna vroeg zouden moeten vertrekken naar FIJI.

Zondag

We moesten vroeg opstaan, maar het is het zeker waard. Toen we uit het vliegtuig kwamen en de temparatuur voelde, wisten we dat het goed zat. Met de bus gingen we naar The Beachhouse (ons eerste verblijf). IPV dat de bus 4 stoelen in 1 rij heeft, had deze bus er 5 in 1 rij, het was dus een beetje proppen en het paadje was ook heel erg smal, maar dat maakte allemaal niets uit.

Hier is het echt zoals je het voorstelt. Strand, palbomen, goeie temparatuur, hangmatten. Super.

Maandag

Heerlijk uitgeslapen en daarna meteen de bikini aan om te zonnen. Jammer dat er af en toe een paar kleine regenbuien voorbij kwamen. Maar verder is het hier echt super. Echt een mini paradijsje, mooi strand, palmbomen, hangmatten enz.

's Middags lekker gebeachvolleybald en 's avonds lekker drankspelletjes gedaan.

Dinsdag

Het was niet heel makkelijk, maar we moesten vroeg opstaan omdat we zouden gaan surfen. Maar de avond van tevoren heeft er flink in gehakt, mijn evenwicht was niet alles. Maar dat maakte niet uit, surfen was leuk en chill. Naar omstandigheden ging het best goed. En voor de rest was de dag hetzelfde als maandag, alleen nu geen regen.

Woensdag

Surfen was zo leuk dat we het nog een keertje wilden doen. Nu moesten we alleen zelf met een kajak naar de golven roeien. Dat was nog best wel zwaar. Maar surfen ging echt super lekker! Ik heb 180's gemaakt en zelfs geprobeerd om een koprol te maken op het surfbord. Echt lekker!

Donderdag

Ik wilde de hele tijd al een jungle trail doen (10 dollar) maar Domi wilde niet, dus wist ik niet of ik wel alleen wilde gaan. Maar onderhand had ik al wat mensen leren kennen, dus kon ik met die mee. En ik ben zo blij dat ik het gedaan heb.
Een man van the beachouse nam ons mee de jungle in. Eerst moesten we door het dorp en schoolterrein lopen, iedereen zei 'Bula' (hoi in fiji). Net voordat we de jungle in gingen kwamen we bij een klein huisje. Hier woonde de dochter van onze 'gids.' Een klein jongetje was gewoon met een hakmes aan het spelen en het huisje bestond uit een hutje met een kamer. Af en toe is het wel heftig om te zien, we hebben het in Nederland echt zo goed!

Tijdens de jungle trail vertelde de gids welke plant waar goed voor was, van het weghalen van vissengraatjes die vast zitten in je keel tot het verhelpen van diarree. Je kan het allemaal vinden in de jungle.

Van te voren was ons beloofd dat het 'muddy' zou worden. En dat was het! Het was grappig, maar ook moeilijk om je evenwicht te bewaren. Nu sap ik trouwens ook, waarom het water zo roodachtig bruin kleurt als je een overstroming op tv ziet. De modder/klei was echt rood in de jungle. En ik heb nooit geweten dat bamboo stekels had, maar het is toch echt zo.
Ons doel was een waterval waar we in konden zwemmen/klimmen echt heerlijk naar al dat ploeteren door de modder.
Toen we op de terugweg weer langs het hutje kwamen had die vrouw een heerlijke lunch voor ons gemaakt. Volgens mij was het noodles in een soort wrap echt lekker.

Vrijdag

Vrijdag vertrokken we naar Bounty Island. Het was weer even wennen toen we aankwamen in de haven. Zo westers tegenover de rest van Fiji. Zo is vakantie zoals ik het ken. Terrasjes, muziek, goed weer, souvenirwinkeltjes enz. Na een heerlijke pizza hebben we de boot gepakt naar Bounty een klein tropisch eilandje voor de kust van het Main Island van Fiji.

Van de grote boot (ferry) moesten we op een klein wiebelig bootje overstappen en de mannen moesten onze koffers aan boot zien te krijgen. Ik had er maar medelijden mee.

Toen we op het strand van Fiji uitstapte, werden verwelkomt met gezang en gitaarspel.

Zaterdag

Je kunt heerlijk chillen op Bounty Island, dat hebben we dus ook gedaan. Maar Domi en ik hadden al snel door dat 5 nachten waarschijnlijk te veel was. Op de ferry waren we langs Mana gevaren, dit is een groter eiland en het zag er heel gezellig uit. Dus hebben we even geregeld dat we de laatste drie nachten daar zouden verblijven.

Zondag

Als echte Nederlanders, zijn we natuurlijk supporters van het Nederlandse team. Dit betekende helaas dat onze wekker om kwart voor 4 's morgens afging, zodat we Nederland konden zien. En wat doet Oranje om ons te belonen voor het vroege opstaan??? Ze verliezen. Haha, dat was een grap. Maar het was al meteen goed gemaakt, omdat ik na de wedstrijd lekker in mijn slaapzak naar de zonsopgang heb gekeken. Je kan je dagen ook slechter beginnen.

Van Portugal tegen Duitsland heb ik niet veel mee gekregen, omdat ik toen de slaap een beetje in probeerde te halen.

Toen we op Mana aankwamen werden we ook verwelkomt met gezang. Nadat we onze spullen gedropt hadden zijn we even een stukje gaan lopen. Er wonen ook locals op dit eiland, weer in hutjes en best wel armoedig. Beetje pijnlijk om te zien. Wij zijn hier om te relaxen en te ontspannen en zij wonen hier in huisjes gemaakt van golfplaten. Wij gaan weer weg naar een paar nachtjes, maar zij moeten hier blijven.

Maandag

Ik ben niet zo goed in niks doen en liggen. Heeft ook geen zin want dan verbrand ik toch. Dus toen er gevraagd werd wie er mee wilde doen aan de spelletjes zei ik ja. Haha, het eerste spel was een kajak estaffette. Ik dacht dat ik het wel kon, maar of mijn kajak was gesaboteerd of ik suck gewoon in kajakken, maar ik maakte er een slalom estafette van terwijl we gewoon rechtdoor moeten gaan. OEPS. Mijn teamgenootjes konden er ook niet veel van, dus de eerste ronde ging verloren.
Tweede ronde was zaklopen, mijn aandeel was best goed, maar een lompe Amerikaan die dacht dat hij grappig was, was het een beetje aan het verpesten voor ons.

De finale was beachvolleybal. En op wat voor een lokactie! Jammer genoeg verloren we dit ook, dus ik was blij dat we konden gaan lunchen.
Na de lunch ben ik met een groepje naar het look out point gelopen (volgende keer neem ik slippers mee: AU!). En daarna zijn we naar sunset beach gelopen. Sunset beach is een heel mooi, soort van prive strand. Er waren echt maar 9 mensen (met ons meegerekend). Je kijkt vanaf sunset beach uit op het eiland waar de film Castaway is opgenomen. Jammer genoeg konden we hier niet blijven voor zonsondergang omdat we anders het avondeten zouden missen.

Na het eten was er Bula Hour waar iedere nieuwe gast verwelkomt wordt met een lied, omdat zondag rustdag is. Werden wij dus pas maandag verwelkomt. Het was echt heel gezellig en je kon de liedjes zo meezingen. Er kwam ook meteen een drankspelletje bij kijken, elke keer als KD (King David) BULA zei moesten we drinken. En dat doet ie nogal vaak, dus de drank ging er goed in.
Maar goed ook want het was international night. Dit betekende dat iedereen van dezelfde nationaliteit je volkslied moest zingen.

En daarna begonnen de drankspelletjes, ik heb er weer een paar leuke bij geleerd. Het was een hele leuke avond.

Dinsdag

Dinsdag heb ik overdag bijna alleen maar gebeachvolleybald. En we hebben zoveel lol gehad. Een Engels meisje kon er echt niks van, maar het was zo grappig. En op een gegeven moment gingen we zingen om haar aan te moedigen. En dat werkte want uiteindelijk kon ze wel gewoon opslaan.

Na het eten deden we spelletjes, het eerste spelletje was water and sand (een soort ratten en raven). Het tweede spel was echt leuk, er werd een gewone kartonnen doos (open van de bovenkant) op de grond gelegd. Die moest je oppakken met je mond maar je handen en knieën mochten niet aan de grond komen. Als dat lukte moest je er een stuk vanaf scheuren en was de volgende. De doos werd dus steeds lager/kleiner. Dit leverde een aantal aparte houdingen op.

Maar nog niet zo raar als het laatste spel. Je moest koppels maken, per koppel 4 ballonnen. Die moest je samen kapot zien te maken. De eerste moest je gewoon naar elkaar toe rennen en de ballon tussen elkaar pletten. De tweede zat de jongen op de stoel en het meisjes moest de ballon op de schoot leggen en dan erop springen. De derde was doggy style. En de laatste was eigenlijk het zelfde als de eerste alleen dan horizontaal.

Het zag er echt leuk uit, maar aangezien ik niet van ballonnen hou, heb ik toegekeken en kei hard gelachen.

Daarna hebben we de mensen die dag gearriveerd waren, even een aantal nieuwe drankspelletjes aangeleerd. Haha, ik had genoeg gedronken. Op het einde van de avond het ik die stomme amerikaan even duidelijk gemaakt dat ik hem niet zo leuk vond. Dat mag hij best een keertje horen, want hij is nogal vol van zich zelf. En hij neemt meisjes niet serieus, daar kan ik niet zo goed tegen dus zei ik dat en toen was hij beledigd. OEPS, maar goed dat ik morgen weg ga.

Vanaf woensdag is het nog alleen maar reizen, dus daar zal ik jullie verder niet mee vervelen. Ik heb heel veel zin om naar huis te komen. Maar ik weet ook wel weer bijna zeker dat ik nog wel een keertje weg wil gaan.

Dit verhaaltje had ik eigenlijk erop willen zetten voordat ik weer in Nederland was, maar dat is niet gelukt. Nu kan ik wel nog even iets over de terugreis vertellen.

Eigenlijk ging alles goed, totdat we in Londen in het vliegtuig zaten. Dan heb je dus al 29 uur gereisd, zit je al in het vliegtuig, denk je van YES eindelijk naar huis, gaan ze even vertellen dat je het vliegtuig weer uit kan omdat het kapot is. GVD hallo 2 uur vertraging. Dat was wel echt even zuur. En dan denk je het gehad te hebben, maar dan kom je op Schiphol en dan zien 3 kleine meisjes met zoveel bagage er in 1 keer heel verdacht uit. Of te wel we moesten zo'n controle ding doen. Maar gelukkig was het een hele lieve vrouw, want ze zag aan onze reactie dat er iets was. En nadat we hadden uitgelegd dat we een half jaar weg waren geweest en we onze vrienden en familie net al even door het raam konden zien en dat we ze echt heel graag nu wilden gaan knuffelen en niet na een of andere domme controle, liet ze ons meteen doorlopen.

Ik heb heel veel mooie dingen meegemaakt het afgelopen half jaar, maar door die deur lopen en Mama, Papa, Jan-Willem en Anne (en de friet en frikandel natuurlijk niet te vergeten) daar te zien staan, staat toch ook wel heel erg hoog in mijn lijstje. Ik heb het echt heel erg naar mijn zin gehad, maar dat kon alleen omdat ik wist dat ik thuis kon komen. En dat is gebleken, het was geweldig om ze weer te zien.

Na een half jaar Domi en Kyra moesten we toch echt ook afscheid nemen van elkaar en na de laatste knuffels en nog een drankje reden we dan eindelijk naar huis: Horst! Bij Haps ging pap in een keer van de snelweg af omdat hij moest plassen.

En toen we de Haammakerstraat inreden, ik herkende eerste de nieuwe auto van de buren, zag ik dat ons huis versierd was met vlaggetjes en 'welkom thuis.' Dit vond ik echt super leuk en de versieringen liepen helemaal door tot achter aan het huis. Papa had een poster gemaakt met allemaal foto's van deze site, dus ik rende daar naartoe om die te bekijken. Wat ik niet had gezien, was dat de halve familie en de buren zich verstopt hadden in het tuinhuisje. Die kwamen allemaal in een keer naar buiten. Echt een hele leuke verrassing, ik had nog nooit een supriseparty gehad. En ik kreeg zelfs cado'tjes en een hele mooie taart, lijkt wel of ze me weer weg willen hebben want als ik zo goed ontvangen wordt, ga ik natuurlijk nog wel een keertje weg :P

Nadat ik iedereen weer even geknuffeld had, we heerlijke taart hadden gegeten en nog maar een keertje de foto's hadden gezien, ging iedereen weer naar huis en hebben heerlijk met z'n vijven gegourmet!

Het voelt goed om weer thuis te zijn en dat komt door jullie allemaal. Bedankt voor alle lieve berichtjes/skypesessies/facebookberichtjes/msngesprekken/whats app berichtjes/ enz. Het is leuk om weg te gaan, maar je moet het wel kunnen delen met mensen en dat zijn jullie! BEDANKT!

Home sweet home!

Liefs,
Pauline: little girl (new) big dream(s)!

PS: de foto's van Fiji kun je op facebook checken, daar was helaas geen plaats meer voor op mijn reisblog.

Reacties

Reacties

zusje

(L)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!