Little girl Big dream

De week van de jaloersmakende foto's

Hallo allemaal,

Dit keer een wat korter verhaaltje, maar hele mooie foto's en heel veel vakantie gevoel!

De bus naar Lumut was super chill, enorm veel beenruimte en er waren maar 3 stoelen op 1 rij. We hebben bijna de hele reis geslapen, zo moe maken we ons zelf dus. En omdat ik mijn eigen zusje er niet is moet ik maar een nieuw tweeling zusje maken (zie foto).
In Lumut zijn we met de ferry overgestoken naar een klein eilandje dat Pangkor heet.

Toen we in ons hotel aankwamen hebben we meteen onze bikini aangedaan en zijn we naar het strand gegaan. Het strand is zo mooi, net alsof het uit een film komt, ik denk dat de meeste van jullie onderhand de jaloersmakende foto's op facebook al gezien hebben. Toen de zon onder was zijn we wat gaan eten en daarna heb ik een skype avondje gehad met het thuisfront.

De volgende dag was onze eerste stranddag, eindelijk relaxen, hè Domi! We gingen op een ander strand liggen dat Kyra en Dominique de avond van te voren ontdekt hadden. Alweer een mooi strand en wat wij zelf ook fijn vonden: we waren niet meer de enige in bikini!
Nadat we een paar uurtjes gelegen hadden kwam er een bijna tandeloze man naar ons toe van wie Dominique en Kyra de avond ervoor een lift hadden gehad. Hij vroeg of we naar het kleine schattige eilandje wilde dat we konden zien liggen. Ik denk dat niemand die goed bij zijn hoofd is nee had gezegd tegen zo'n aanbod. Dus wij in zijn boot naar het kleine eilandje, of Island two zoals de bijna tandeloze man het noemde. Hij dropte ons daar en zou over een uur terug komen. Wij waren al helemaal in de wolken van dit kleine tropische paradijsje.
Daarna hebben we nog gesnorkeld. Al die uren oefenen op school hebben dan toch zin gehad want het ging best goed en we hebben best wel wat kunnen zien onderwater.
Helaas kwam ik er 's avonds achter dat factor 50 (!!!) hier niet werkt en ik nog steeds verbrand ben.

De dag erna hebben we 3 scooters gehuurd. Dat was vet! De scooters halen hier wel 100 km/u, wij hebben op z'n hardst 90 km/u gereden. Echt super vet. Wel jammer dat mijne niet zo hard op trok als die van Kyra en Dominique. En dat die een beetje moeite had met de bergen hier (elke keer als ik boven was, was ik blij dat ik gehaald had). Maar wij hebben heerlijk rondscooterd en de tank volgegooid voor €1,25.

De volgende dag hadden we de wekker om 5:30 gezet!!! Ja ik weet, vroeg! Maar we zijn met onze scooters naar de andere kant van het eiland gereden. Het eiland heeft een omtrek van 8 km. Daar hebben onder het genot van een boterham peanutbutter and jelly de zonsopkomst gekeken.
Op de terugweg hebben we een schooltje bezocht. Dat was super leuk, we mochten gewoon mee doen met de gymles (basketbal). Ook mochten we overal rondkijken. Was echt leuk om te zien, ik ga zeker vaker een kijkje nemen in scholen.

Ik voelde me niet zo lekker dus ik ben die dag en de dag erna binnen gebleven. Ik hoefde de zon even niet meer te zien of te voelen. Dit heeft me wel goed gedaan! De rest van onze tijd in Pangkor hebben we veel op het strand gelegen. We hebben geprobeerd zoveel mogelijk mooie foto's op facebook te plaatsen om jullie allemaal jaloers te maken.

Het is leuk om met andere reizigers te praten. En hoe makkelijk dit gaat. Hier in Pangkor hebben we 1 avond met 4 Noorse jongens doorgebracht en de laatste 3 dagen zijn we met 2 Duitse jongens opgetrokken. Super leuk! Ook om naar de verhalen van anderen te luisteren.

Bijna iedereen op het eiland is aardig, alleen het vrouwtje dat ons geen fruit wilde verkopen omdat we in bikini rondliepen, was niet aardig. Maar we hebben het nagevraagd aan de mensen van de receptie en die zeiden dat het geen probleem was om in bikini rond te lopen hier, dus dat is fijn. De mensen van de receptie hier zijn zo aardig! Ze doen alles voor je, voor €1,50 heeft ze onze was gedaan en gevouwen! En toen ze Dominique haar brandwond (van de uitlaat van de scooter) en mijn lekgeprikte been zag, zei ze meteen dat ze daar wel wat voor had. Ze liep naar een plant (aloe vera) en sneed er een blad vanaf. Ze zei dat we dit elke dag 's morgens en 's avonds op moesten doen en dat het dan minder werd. Ze heeft de stukjes klein gesneden en in haar eigen koelkast gezet waar we ze gewoon kunnen pakken als we ze nodig hebben. Het voelt echt super fijn aan.
Het lieve vrouwtje van de receptie heeft wel de meest afschuwelijke auto gekocht die er bestaat. We waren er bij toen ze hem kocht en ze is er heel blij mee en trots op.
De auto is helemaal roze en gepimpt met hello kities, overal waar je kijkt zijn ze: de wieldoppen, het stuur, de stoelen, het raam, de hoofdsteunen. ALLES is roze en hello Kitty: afzichtelijk.

Dit wordt de laatste avond op Pangkor, het was hier echt geweldig. We hebben ook al tegen elkaar gezegd dat we er echt tegenop zien om dadelijk weer serieus met stage bezig te moeten zijn. We vinden het veel leuker om rond te reizen, lol te maken, bruin te worden, andere mensen te ontmoeten, lekker te eten, op het strand te liggen en ga zo maar door. Maar ja stage gaat weer een nieuw avontuur worden. Maar eerst maar eens een appartementje zoeken in Auckland. Dus laat Nieuw Zeeland maar komen.

Xjes,
Mij

P.S. 1 na vandaag ben ik even minder goed bereikbaar omdat we eerst vanuit Pangkor naar Kuala Lumpur moeten reizen, vanuit daar naar Singapore en vanaf Singapore airport vliegen we naar Auckland. Dus spreek jullie over een paar dagen weer!

P.S. 2 oh als ik dit verhaaltje zo terug zie is het toch niet zo kort als ik dacht.

Reacties

Reacties

J-W

Als het kan wil ik graag nog een foto van die auto zien:D
Leuk dat het zo'n lekker weer was en dat het zo tof was op die school. Succes met de reis en het vinden van een appartement. Pap, Mam, ik en Gerrit zijn afgelopen zaterdag ook nog bij Tante Ciel geweest en daar ging het ook goed mee.

Toos

Wat hebben jullie genoten van dit tropisch eiland! en nu back to reality. Op naar het avontuur in Nieuw Zeeland!
Goede reis gewenst en veel groetjes.
Mam

J-W

En misschien nog een leuke foto van de koffer op een exotische locatie, dan kan ik dat hier op het werk laten zien^^

Emy

Wat een leuk verhaal zeg!
jullie zijn hartstikke goed aan het genieten daar :)

Heel veel plezier in Nieuw - Zeeland. Wanneer begint jullie stage daar?

xx

mama Monique

Je ziet wel waar Aloe Vera allemaal goed voor is.
Geniet lekker door in Nieuw Zeeland!
Jullie zullen het hier wel koud hebben! :-)
Maar hier is het nog kouder.
Trouwens leuk zo'n avondje skypen
Succes/sterkte alvast met jullie stage en tot "Skypes".

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!